معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش مطرح كرد؛

نقش کلیدی بخش خصوصی در افزایش تولید فرآورده های نفتی

نقش کلیدی بخش خصوصی در افزایش تولید فرآورده های نفتی به گزارش آنی بازار، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش بر نقش کلیدی بخش خصوصی در افزایش تولید فرآورده های نفتی تاکید کرد.



به گزارش آنی بازار به نقل از مهر، نشست بررسی موانع و مشکلات بهره برداری از پالایشگاه میعانات گازی سیراف با حضور محمدصادق عظیمی فر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار گردید.
مدیران شرکت ملی پالایش و پخش، پالایشگاه میعانات گازی آدیش جنوبی و پیشگامان و مسؤلان منطقه ویژه اقتصادی پارس در این جلسه حضور داشتند و موانع بهره برداری از این پالایشگاه ها بررسی و راهکارهای لازم برای تسریع در روند اجرای امور عنوان شد.
عظیمی فر در سخنانی با تاکید بر اهمیت پشتیبانی از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت پالایش و پخش اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند با ورود به این حوزه، نقشی کلیدی در افزایش تولید فرآورده های نفتی ایفا کند.
وی بیان نمود: از سرمایه گذاری های این بخش در صنعت پالایش و پخش استقبال می نماییم و معتقدیم این مورد می تواند به صورت مستقیم به ارتقای تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات منجر شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ضمن اشاره به ضرورت تسریع در روند اجرایی امور اضافه کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی میان نهادها، موانع پیش روی بهره برداری زودهنگام از پالایشگاه میعانات گازی آدیش جنوبی و پیشگامان به سرعت برطرف شود.
عظیمی فر همینطور با تاکید بر ناترازی بنزین در کشور و اعلام آمادگی پالایشگاه آدیش جنوبی و پیشگامان برای راه اندازی واحد بنزین سازی، اعلام نمود: انتظار می رود با راه اندازی این واحد جدید، پالایشگاه آدیش جنوبی در یک سال آینده توانایی تولید بنزین را داشته باشد که نقش مهمی در تأمین نیازهای داخلی خواهد داشت.
پالایشگاه میعانات گازی آدیش جنوبی که در طرح فراگیر پالایشی سیراف قرار دارند، با ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه فرآورده های نفتی در روز یکی از پالایشگاه های مهم این طرح به حساب می آید.

1403/07/26
13:53:06
5.0 از 5
16
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , راه اندازی , سرمایه گذاری
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش