اخطار رئیس اتاق تهران در رابطه با افزایش قیمت کالاهای اساسی

اخطار رئیس اتاق تهران در رابطه با افزایش قیمت کالاهای اساسی به گزارش آنی بازار، رئیس اتاق بازرگانی تهران نسبت به رسوب کالا در گمرک و افزایش قیمت کالاهای اساسی همچون دارو و نهاده های دامی اخطار داد.


به گزارش آنی بازار به نقل از خبر آنلاین، نشست بیستم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در محل اتاق تهران برگزار گردید. در این جلسه محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران به دو مبحث که روی فعالیتهای اتاق های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی اثرات منفی خواهد داشت، اشاره نمود و اظهار داشت: طرحی با عنوان تغییر قانون اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی مطرح و در مجلس قبل مورد پیگیری قرار|گرفت که روی آن مرکز پژوهش های مجلس هم کار کرد. هم چنین اتاق ایران، اتاق تهران و برخی اتاق های شهرستان ها هم درگیر مسئله شدند. این مورد در کمیسیون اقتصادی مجلس و توسط آقای پورابراهیمی پیگیری می شد و ایشان خیلی کوشش کرد تا این مورد را جمع بندی کند و برای تصویب به صحن ببرد که به دوره قبل مجلس نرسید.
نجفی عرب افزود: در طول چند سال گذشته دولت و مجلس نسبت به اتاق های بازرگانی حساسیت خاصی پیدا کردند. بعضی از فعالان اقتصادی هم که خود گاهی در اتاق حضور داشته یا دارند، مبدا این کار بوده و به دنبال تغییر قانون بودند. هسته اولیه این طرح هم توسط این گروه تهیه شد و به مجلس رفت که در نهایت در مجلس قبل تعیین تکلیف نهایی نشد. حالا مجدد طرح اصلاح قانون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.
او با تکیه بر حساسیت بالای این مورد اظهار داشت: چند نکته اساسی در طرح تغییر قانون اتاق بازرگانی وجود دارد؛ مثل این که ۳ در هزار و ۴ در هزار درآمد اتاق بازرگانی، ابتدا به خزانه واریز شود و بعد به اتاق ها برگردد یا این که نمایندگانی از سازمان ها و نهادهای مختلف حاکمیتی و دولتی را در قسمت نظارتی بر اتاق ها وارد کرده است. اما یکی از بحث هایی که در طرح تغییر قانون مورد تاکید قرار گرفته کاهش جمعیت ۴۰ نفر اعضا انتخابی اتاق تهران به ۳۰ نفر است. اساسا در این طرح اشاره شده که تعداد اعضا هیات نمایندگان اتاق ایران بسیار زیاد است و حد آن باید به ۳۵۰ نفر کاهش پیدا کند و باید برخی از منتخبان و تعدادی هم از نمایندگان تشکل ها کاهش پیدا کنند. بر همین مبنا تعداد اعضای انتخابی اتاق تهران باید به ۳۰ نفر کاهش پیدا کند و معرفی ۲۰ نماینده ای که از سوی دولت در اتاق تهران حضور دارند هم بین وزارت خانه های مختلف تقسیم شوند و این نمایندگان عضو اتاق ایران باشند نه تهران.




منبع:

1403/07/25
09:21:14
5.0 از 5
21
تگهای خبر: افزایش قیمت , اقتصاد , بازرگانی , سازمان
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش