ترانزیت ترکیبی ابتکار تازه ایران و روسیه در زمینه تجارت

ترانزیت ترکیبی ابتکار تازه ایران و روسیه در زمینه تجارت در دیدار سرگئی پاولوف معاون اول راه آهن سراسری روسیه و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور اعلام گردید که دو طرف درحال بررسی راه اندازی حمل و نقل و ترانزیت ترکیبی کالا بین دو کشور هستند.


به گزارش آنی بازار به نقل از خبرگزاری ایرنا از مسکو جلالی و پائولف روز سه شنبه در نشستی مسائل مربوط به آخرین پروژه کریدور شمال –جنوب و وضعیت همکاریهای حمل و نقل دو طرف به خصوص در بخش راه آهن را بررسی کردند.
سفیر ایران در روسیه گفت: راه اندازی حمل و نقل ترکیبی کالا در دولت جدید ایران با جدیت در دست پیگیری است و با اتمام برخی پروژه های ریلی در داخل ایران زمینه اجرائی این نوع حمل و نقل بین دو کشور فراهم خواهد شد.
در ترانزیت و حمل و نقل کالا به طور ترکیبی، از خطوط آهن موحود، مسیر جاده ای و حمل و نقل دریایی استفاده می شود.
پاولوف معاون راه آهن روسیه نیز تاکید داشت این کشور درحال پیگیری حمل کالا از هند به اروپا بوسیله خاک ایران است.



میخائیل پائولف معاون راه آهن سراسری روسیه و کاظم جلالی سفیرجمهوری اسلامی ایران در این کشور آخرین اقدام های انجام شده برای تحقق مسیر بین المللی ریلی شمال- جنوب را بررسی کردند و در این جلسه اعلام گردید تا زمان برطرف شدن خلاء ریلی در قسمت ایران، مسیر ترکبیی برای شروع حمل کالا اجرائی شود.
کریدور حمل و نقل «شمال-جنوب»، شمال اروپا به شرق آسیا بوسیله ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می شود و هدف اولیه ای که برای این طرح نوشته شد، ترانزیت سالانه پنج میلیون تن کالا از این مسیر است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اظهار داشت: ارتباطات راه آهن ایران و روسیه بسیاری قوی است و دو طرف مرتبا با هم گفت و گو دارند و به همین دلیل دو طرف تلاش دارند مسیر ترانزیتی شمال جنوب را که برای دو کشور اهمیت زیادی دارد هر چه سریعتر راه اندازی شود.


کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب ایران ارتباط کشورهای اروپایی، آسیای میانه، روسیه و منطقه قفقاز را با خلیج فارس و هندوستان فراهم می آورد و گفته می شود با تحقق آن سالانه امکان نقل و انتقال ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون مسافر فراهم می شود و با تحکیم روابط تجاری ایران با کشورهای بهره مند از این مسیر ریلی، میزان اثرگذاری ایران در ثبات اقتصادی و سیاسی منطقه نیز ارتقا خواهد یافت.
کارشناسان امر اعلام نموده اند که حالا حرکت کشتی های تجاری از هندوستان به آسیای میانه از مسیر مومبای - کانال سوئز - مسکو به طول ۱۶ هزار و ۱۲۹ کیلومتر ۴۰ روز طول می کشد اما پس از تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب فقط ۱۴ روز زمان می برد و هزینه های حمل و نقل نیز به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

1400/08/08
08:46:48
5.0 از 5
635
تگهای خبر: اقتصاد , تجاری , ثبات , راه اندازی
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش